Uitslovers

9 augustus 2023 - Hermanus, Zuid-Afrika

We hebben de afgelopen dagen in Hermanus doorgebracht.
Zondag zijn we in Knysna naar de kerk geweest. Arjan en ik zaten te kijken waar we naar de kerk konden gaan hier in Knysna. We zochten op gereformeerde kerk Knysna, en de eerste de beste die bovenkwam in de zoekopdracht hebben we gekozen.
De kerk stond midden in “the middle of nowhere”. Op het bord voor de kerk stond: ds. A.B. van der Walt. Arjan zei “dit zal toch niet waar zijn? Ds AB van der Walt   was de ds in het dorp waar wij woonden ruim 30 jaar geleden, hier 800 km vandaan.” En wat denk je, ja hij was het. We werden hartelijk welkom geheten in de dienst. Heel bijzonder!
Na Knysna zijn we naar Hermanus gereden. Echt een prachtige baai! Het is het walvisseizoen en we hebben er heel veel gezien! Wat een reuzen zijn het!
We zagen ze boven het water uitkomen en weer op de oceaan neerploffen. De meiden vonden het échte uitslovers 😉.
Joachim en ik zijn wezen kajakken op de oceaan; dit was een geweldige ervaring met z’n tweeën. We zijn daarna met z’n vijven op de boot geweest om walvissen van dichtbij te zien. Dit was ook een ervaring alleen van een ander soort. 4 van de 5 hadden veel last van zeeziek en hebben vooral in de kajuit gelegen en niet echt wat gezien van de walvissen 🙈.

We zijn nu onderweg naar onze laatste bestemming: Kaapstad!

1. Gerdien:
    15 augustus 2023
    Zo gaaf walvissen!! En wat bijzonder met de dominee